MŠ O. Březiny je první žateckou školkou, která spolupracuje s Mensou ČR
Naše Mateřská škola Otakara Březiny je od února roku 2016 držitelem titulu „Školka spolupracující s Mensou“. Toto ocenění uděluje Mensa ČR mateřským školám, které se na celonárodní poměry nadstandardně věnují práci s nejen nadanými dětmi a splňují každoročně předepsaná kritéria.
Stali jsme se první mateřskou školou v Žatci, která spolupracuje s Mensou a v jejíž ročence je o nás každý rok článek. Díky této spolupráci můžeme u dětí ještě lépe rozvíjet nejen jejich logické myšlení, ale i pozornost, paměť, rozumové a pohybové schopnosti, předmatematické i předčtenářské dovednosti. Důležité je vytvořit podnětné prostředí s aktivitami podporující intelektovou stimulaci dětí, nikoliv jen rozvíjet grafomotoriku a výtvarnou oblast.
Děti z naší MŠ se každoročně zapojují do logické olympiády, která je unikátní tím, že v ní o úspěchu rozhoduje logické uvažování, pohotovost, představivost a rychlost úsudku.
Pohyb je také velmi důležitý pro vývoj dítěte. Při každodenním cvičení používáme různé pomůcky (míčky, míče, stuhy, obruče, padák, atletické vybavení). Velmi oblíbené jsou různé štafetové hry, překážkové dráhy. Děti rády cvičí na např. na lavičce, ribstolech. S dětmi předškolního věku pravidelně navštěvujeme tělocvičnu na sousední základní škole. Díky velkému prostoru děti rozvíjejí prostorovou orientaci i své pohybové dovednosti.
Ve výuce uplatňujeme metodu NTC Learning. Jde o unikátní systém učení dětského mozku za pomoci cvičení, které mají vědecký základ v průkaznosti zvýšení efektivity využívání mozkové kapacity v dětském věku. Kombinují se zde různé techniky např. motorická cvičení, učení symbolů, procvičování pozornosti. K procvičování symbolů lze použít dopravní značky, vlajky států, loga, značky aut a další. Např. při práci s vlajkami děti nejen přiřadí vlajku k státu, ale mohou ji hledat podle určitých kritérií - najdi všechny vlajky s modrou barvou atd.
Logopedická třída je vybavena multiboardem (interaktivním panelem) s programy na rozvoj logického myšlení, získávání a upevňování svých znalostí a vědomostí v různých oblastech. S dětmi hrajeme různé hry zaměřené na logické myšlení, paměť, pozornost, rozvoj kreativního myšlení a fantazie. Dvakrát ročně pořádáme akci Den plný her, kde si děti se svými rodiči a dalšími příbuznými mohou zahrát tyto hry nebo si přinést vlastní hry a seznámit nás s nimi.
Naším cílem je rozvoj každého dítěte na takovou úroveň, která je pro něj dosažitelná formou, která ho bude bavit. Barbora Šatavová, učitelka MŠ O. Březiny