Les jako učebnice pro přírodovědné vzdělávání

Les jako učebnice pro přírodovědné vzdělávání
V rámci semináře z ekologie a projektu LES se žáci Základní školy Žatec, nám. 28. října, seznámili s významnými produkčními i mimoprodukčními funkcemi lesa.

Při práci z různými zdroji a tvorbě prezentací se zamýšleli nad významy lesa, jeho složením, ohrožením a zejména ochranou. Své myšlenky se snažili formulovat a srozumitelně vyjádřit.

V hodinách českého jazyka žáci subjektivně přemýšleli nad vlastním pojetím lesa a své citové vnímání se pokusili vyjádřit formou literární práce. Ve svých textech ztvárnili osobní postoj k prostředí lesa, jeho potřebám, vyzdvihli jeho význam nejenom pro člověka, ale především pro přírodu samu. V rámci výtvarné výchovy ztvárnili technikou kresby a polyekranu osobité pojetí lesa

Získané znalosti se pokusili žáci využít při přípravě a realizaci vyučovacích hodin včetně aplikace aktivizačních metod pro žáky 1. stupně ZŠ a mimo jiné při tvorbě pracovních listů pro žáky VII. třídy, resp. přírodopisně zaměřené aktivity včetně anglické verze za účelem rozšíření jazykové zásoby.

Hlavním cílem projektu bylo přimět žáky přemýšlet o problému ochrany lesa, aby si uvědomili jeho nezbytný význam nejen pro člověka, ale pro celou přírodu. A že zvláště oni sami mohou přispět k jeho zachování a případné obnově.

Silvie Svobodová

Datum přidání:

Nejnovější zprávy